Alimentació
MontbuicomerçMontbuicomerçMontbuicomerçMontbuicomerçMontbuicomerçMontbuicomerç

Ofertes del Sector

Tauler d'anuncis

ContacteTots els establiments

Dieta i proteïnes

alimentacio_hivern_2015

La ingesta diària de proteïnes és fonamental per garantir un bon funcionament de l’organisme. Però a més, un consum adequat de proteïnes pot ajudar a mantenir un pes saludable. De fet, moltes de les dietes que arrasen, com la dieta Dukan, són dietes proteiques que poden fer que una persona perdi pes de forma ràpida. Però saps per què les proteïnes actuen en aquests casos com crema greix?

Es tracta de dietes dissociades en què no es barregen aliments. La base d’aquest tipus d’alimentació està en les proteïnes i cal renunciar als carbohidrats mentre es fa la dieta. Si vas a fer una dieta d’aquest tipus és recomanable que coneguis els aliments amb més contingut proteic. Busca quins són els aliments rics en proteïnes per afegir-los a la teva dieta.

Les proteïnes afavoreixen la sensació de sacietat més aviat, de manera que amb les dietes riques en proteïnes no passa tanta gana com en un altre tipus de dietes. El pes es perd més ràpidament, ja que el cos realitza més despesa calòrica per digerir tantes proteïnes.

No obstant això, no tot és tan bonic com sembla. Si n’abusem de les proteïnes, passen de ser beneficioses a ser perjudicials, ja que no hem d’oblidar que són font de nitrogen, i una dieta hiperproteica fabricarà molt múscul, però també urea i àcid úric, que és la forma que té l’organisme de degradar els productes hidrogenats, per la qual cosa cal anar amb compte per no passar-nos de proteïnes. Això vol dir que un abús de proteïnes en la dieta pot afectar el fetge i als ronyons. Així que, si vas a començar amb una dieta proteica fes-ho sempre sota assessorament mèdic i per períodes de temps limitats.
Menjars baixes en carbohidrats

Amb les dietes hiperproteiques  es produeix una baixada espectacular de pes en les primeres fases, a causa de l’absència total d’hidrats de carboni, el que comporta pèrdues d’aigua i massa muscular, però això provoca mancances de vitamines i minerals, llevat que es complementi amb suplements vitamínics … Per no parlar del cansament i el mal humor que generen.

Si, malgrat tot, decideixes seguir una dieta proteica i notes que no pots renunciar del tot als carbohidrats, procura consumir aliments baixos en carbohidrats per incloure en la dieta. Et donaran energia i serà més fàcil mantenir-la.