Alimentació
MontbuicomerçMontbuicomerçMontbuicomerçMontbuicomerçMontbuicomerçMontbuicomerç

Ofertes del Sector

Tauler d'anuncis

ContacteTots els establiments

Alimentació infantil a la primavera

alimentacio_primavera_2016

Hi ha un refrany que diu ‘la primavera, la sang altera’. Alguns es queden més nerviosos, mentre altres experimenten una astènia que es tradueix per una sensació de debilitat i de decaïment que ens passa principalment al principi de la primavera. Però tot això no vol dir que no puguem treure bon partit d’aquesta estació.

Els colors i la bona llum que ens porta la primavera ens convida a sortir de casa, i a gaudir de la vida, de nous olors i sabors que surten de la cuina a la primavera. Els bons i frescos aliments que ens dóna l’estació ens ompliran de vitamines. Nodrir-se amb productes frescos és sempre bàsic, però en aquests mesos més pot ser deliciós. Verdures, fruites, peixos i llegums estan en el seu millor moment.

Els millors aliments de la primavera per als nens

La dieta dels nens a la primavera és important. Convé que en aquesta temporada que antecedeix l’estiu, proporcionem als nostres fills les vitamines tan necessàries per al seu creixement. Amb la calor que ja està a la porta, els nens solen fer més exercici físic, amb la qual cosa necessitaran de més energia i calories per mantenir-se ferms. Us proposem una dieta per enfrontar la primavera:

1. L’esmorzar. La llet és un aliment bàsic en qualsevol dieta. Amb preparats solubles de cereals o de cacau, els nens tindran les seves energies renovades. El pa, així com les galetes, cereals, són també bàsics. Si pots utilitzar els que aporten més fibra, millor. És aconsellable incloure una mica de fruita a l’esmorzar, alguna peça o suc de taronja, o batut de maduixes.

2. Els menjars. Quant més verd en els àpats, millor. Això significa començar cada menjar amb una amanida d’enciam, espinacs, o simplement amb tomàquets, blat de moro, etc. Les verdures fresques i llegums també són aconsellables per acompanyar carns, peixos o ous.

3. Els sopars. Com més lleugeres, millor. Un brou vegetal o un puré de verdures és la millor manera per començar un sopar. A més, les hortalisses són benvingudes. Es pot preparar una nutritiva amanida a base d’enciam, pastanaga, remolatxa, tomàquets, espàrrecs, canonges, cogombre, i altres vegetals. Si el nen menja això de primer, un filet empanat després, li vindrà de meravella. No s’ha d’oblidar de la hidratació. Beure molta aigua, cosa que afavorirà a la funció renal i intestinal. Entre hores es pot permetre dos pica-pica a base de fruits secs, macedònia de fruites, iogurts, batuts de fruita, llet, etc.