Alimentació
MontbuicomerçMontbuicomerçMontbuicomerçMontbuicomerçMontbuicomerçMontbuicomerç

Ofertes del Sector

Tauler d'anuncis

ContacteTots els establiments

Vitamines de tardor

alimentacio_tardor_2016

Ara que arriba la tardor, i amb ell, el fred, cal fer provisió de nutrients perquè el nostre cos estigui preparat per al repte que se li presenta. I és que no només nosaltres notem el fred quan ve. El nostre cos també ha d’estar preparat per a això. Per això volem parlar d’un nutrient bàsic per aguantar bé l’hivern sense que sigui un suplici per al nostre organisme. Parlem de les vitamines.


El cos humà té un avantatge referent a això amb les vitamines; no necessita moltes vitamines al dia, i és capaç de mantenir-les durant molt de temps, pel que no és necessària una ingesta diària. Malgrat això, és recomanable, ja que aquest avantatge es veu enfosquit per la qüestió de que les vitamines es troben en nivells molt baixos en els aliments i gairebé exclusivament en fruites i verdures.

Per ajudar a conèixer millor què fan les vitamines, us oferim una llista amb les cinc vitamines que més necessita el cos durant aquest temps, on trobar-les i quines són les seves funcions:

vitamina A
Aquesta vitamina controla essencialment el sistema immunitari, de manera que una falta d’aquesta vitamina et exposarà a malalties i de problemes de salut. A l’hivern, prendre vitamina A és essencial per no agafar ni un refredat. Es troba principalment en les fruites i verdures taronges (com la pastanaga, el préssec, o l’albercoc). També conté vitamina A la llet.

vitamina C
La vitamina C s’encarrega principalment de la creació del col·lagen, un compost que es troba entre les cèl·lules, així com de l’absorció del ferro per l’organisme. Aquest nutrient és bàsic per no estar decaigut ni cansats, ja que una manca d’ell provoca que els nutrients no s’absorbeixin com cal. Està en altes concentracions en els cítrics, com les taronges, les aranges, o les llimones.

vitamina D
L’objectiu d’aquesta vitamina és l’absorció del calci en els ossos, de manera que una falta d’ell provocarà debilitat en aquests. El consum d’aquesta vitamina està altament recomanat per evitar l’osteoporosi. El més cridaner d’aquesta vitamina és que el propi cos la genera quan s’exposa la pell a la llum solar, de manera que un bany de sol (com un passeig) n’hi haurà prou per mantenir les necessitats. També es troba en aliments, com en el rovell de l’ou o els peixos grassos.

vitamina B6
Aquesta vitamina té com a objectiu metabolitzar els àpats per generar més energia per al funcionament neuronal i cerebral. En altres paraules, fa cremar greixos per estar més concentrat durant el dia. És l’aliat ideal tant per a persones que vulguin perdre pes com per a persones que hagin d’estar concentrats durant un bon temps. Es troba en molts aliments, com la carn vermella, els ous, peix …

vitamina B9
Si bé per aquest nom no és molt coneguda, l’àcid fòlic també és una vitamina important. La seva importància en aquest període es troba en la necessitat de fabricar glòbuls vermells, força necessaris perquè el cos sencer es nodreixi correctament. Aquesta vitamina es troba principalment en llegums, com les mongetes o els espàrrecs i cítrics com la taronja o l’aranja. També es troba, encara que en menor mesura, en els cereals.

La no inclusió d’altres vitamines en aquesta llista no indica que siguin gens importants, només indica que en període de fred no són especialment importants. De fet, per mantenir el nostre cos sa i ben cuidat, hem
mantenir tots els nivells de vitamines en bon nivell. Això implica un consum moderat de nutrients i la capacitat nostra de tenir una dieta equilibrada.

Si tenim uns bons nivells de vitamines, el nostre cos ens ho agrairà. No només haurem de visitar menys al metge, sinó que a més gaudirem dels avantatges d’estar a punt i amb més ganes de moure’ns. Igual fins tindreu ganes de sortir corrent sota la pluja sabent que no us refredareu.