Alimentació
MontbuicomerçMontbuicomerçMontbuicomerçMontbuicomerçMontbuicomerçMontbuicomerç

Ofertes del Sector

Tauler d'anuncis

ContacteTots els establiments

Espàrrecs i altres remeis contra la ressaca

alimentacio_hivern_2016

Nits alegres, matins tristos, diu el refrany, i l’alcohol (etanol) està darrere de molts despertars miserables.

Per què et sents fatal? D’una banda, l’alcohol actua com un diürètic. Per això, si arribes a la festa ben hidratada, alternes copes amb gots d’aigua i beus aigua en tornar a casa, el teu cos no acabarà com el desert del Sàhara i t’estalviaràs la ressaca del dia després.

Més que al propi alcohol, altres teories culpen directament al acetaldehid (l’etanol es metabolitza a acetaldehid), ¡30 vegades més tòxic que el mateix alcohol!

A tot això s’afegeix un augment de substàncies inflamatòries, com les que el cos produeix quan tenim febre. La diferència és que, en la ressaca, no són la resposta a infeccions, sinó a l’esforç que fa el cos per lliurar-se del excés d’alcohol i altres substàncies tòxiques presents en les begudes alcohòliques.

Una dada important: les dones tenim menors concentracions de dehidrogenassa -l’enzim que metabolitza l’alcohol-, de manera que les begudes alcohòliques ens fan més efecte que a ells.

Aquests cinc remeis, d’eficàcia comprovada, poden ser útils durant aquestes festes, quan el consum d’alcohol es dispara.

1. Un refresc amb sucre. Com ho sents! Un estudi xinès publicat a la revista Food an Function va comprovar que un refresc concret (Sprite) ajudava a metabolitzar l’alcohol.
2. Espàrrecs. No són el que més ve de gust després d’unes copes, però si els prens, estaràs millor protegida enfront de la ressaca. Segons un estudi publicat a Journal of Food Science els aminoàcids dels espàrrecs augmenten la velocitat a la qual les nostres cèl·lules metabolitzen l’alcohol, la qual cosa estalvia molts efectes causats per subproductes presents en les begudes alcohòliques, com el peròxid d’hidrogen (aigua oxigenada! ).
3. Infusions de gingebre i de menta piperita. Les dues rehidraten i alleugen els símptomes gàstrics que acompanyen les ressaques. No un, sinó dos estudis (publicats a American Journal of Physiology i en Prescrire International) ho han comprovat.
4. Plàtans amb pretzels (o crackers salats). Aquest xocant duo aporta un còctel de nutrients eficaç enfront de la ressaca. El secret està en la combinació d’hidrats de carboni, sal i potassi (dues electròlits necessaris per a una bona hidratació) que conté.
5. I un xut de PH. Un “xut alcalinitzant” t’ajudarà a rehidratarte, eliminar toxines i alleujar la ressaca. Aquest porta 1 tassa de kale, mitja llimona sense pell, un dau d’arrel de gingebre, un raig de suc de pinya i 100 cl d’aigua. El tritures tot i t’ho prens fresquet.