Alimentació
MontbuicomerçMontbuicomerçMontbuicomerçMontbuicomerçMontbuicomerçMontbuicomerç

Ofertes del Sector

Tauler d'anuncis

ContacteTots els establiments

Errors de xiringuito que et faran guanyar pes aquest estiu

alimentacio_estiu_2017

Segons un estudi realitzat per Findus, el 34% de les dones amb edats compreses entre 25 i 55 anys reconeixen haver posat en marxa a partir del mes d’abril el seu ‘operació biquini’. Mas de tres mesos d’esforç a força de dieta i exercici per arribar a punt a l’estiu que, en la major part dels casos, es tira per terra una vegada que arriben les vacances. I és que el 54% dels espanyols, tot i el treball previ, canvia la seva alimentació a l’estiu i arriba a engreixar més de cinc quilos, segons un estudi d’Aora Health.

Encara que dir ‘no’ a les terrasses i xiringuitos és difícil, parem atenció els principals errors que cometem en ells durant l’estiu, i busquem alternatives.

cervesa

Aquesta clar que la cervesa engreixa. És la reina de la terrassa i el xiringuito, i, malgrat els seus beneficis per a la salut, la seva aportació calòrica a causa del alcohol aquesta al voltant de les 90 calories. Des Pronokal recorden que l’opció ‘light’ o 0% d’alcohol disminueix aproximadament un 30% les calories totals ingerides.

fregits

Una ració de croquetes, peixet fregit, braves … Seure en un xiringuito és sinònim d’aquests plats típics i irresitibles a l’estiu que poden tirar per terra la ‘operació biquini’. Pensa en l’esforç que has fet abans de l’estiu quan llegeixis la carta i triï aliments al vapor, a la planxa o al forn, res de fregits.

gelats

Qui no pensa en un gelat quant arriba la calor i les vacances? Però compte pel seu alt contingut en sucres simples i greixos. Experts en nutrició, recomanen apostar per gelats d’aigua, sobretot els pols que podem fer a casa amb sucs de fruites sense sucre, o els de iogurt de fruites desnatats amb baix contingut en sucre.

snacks

Els aliments amb gran contingut en sodi poden ser uns autèntics ’sabotejadors’ de la dieta. Digues ‘no’ a embotits, formatges curats i aperitius de bossa, molt freqüents en les tapes dels xiringuitos. Els adobats com els cogombres, en canvi, només aporten 15 calories per 100 grams, convertint-se en l’alternativa perfecta per al teu aperitiu.

refrescs ensucrats

L’Organització Mundial de la Salut (OMS) ha alertat en nombroses ocasions que la ingesta de sucre no hauria de superar el 10% de les necessitats energètiques totals del dia. Però, encara que la majoria apostarem per un refresc light per evitar-ho en el chiriguito, la realitat és que, tot i reduir l’aportació calòrica, aquestes begudes estan compostes per edulcorants que també tenen conseqüències sobre l’organisme. Les millors alternatives són el te fred o un suc natural o ’smoothie’.