Alimentació
MontbuicomerçMontbuicomerçMontbuicomerç

Ofertes del Sector

Tauler d'anuncis

ContacteTots els establiments

La carbassa, una aliada en la dieta de tardor

alimentacio_tardor_2017

Sent una hortalissa relativament dolça, puc menjar plats de carbassa estant a dieta? Quines formes saludables de cuinar-la són les millors?

La carbassa és una verdura sana i baixa en calories que aporta tant vitamines com minerals, entre les quals destaquen les vitamines A, E, C, B1, B2 i B3, que són importants antioxidants, a més de magnesi, calci, potassi, fòsfor i ferro.

Altres dels beneficis que té el consum de carbassa és el seu ric aportació en fibra, que produeix sacietat i ajuda a regular el trànsit intestinal. És un aliment que se sol utilitzar en cas de problemes digestius, com gastritis, reflux, úlceres d’estómac ja que és de fàcil digestió, fins i tot malgrat tenir un sabor dolç en dietes d’aprimament i diabetis per tenir un índex glucèmic mitjà. Conté també un gran percentatge d’aigua en la seva composició i això li atribueix un lleu efecte diürètic.

En definitiva, és una verdura molt completa a nivell nutricional que conté un baixa aportació de calories 25/29 Kcal cada 100gr, per tant no té perquè restringir en una dieta d’aprimament.

Una de les millors manera de preparar la carbassa és al vapor o al forn així no es perdran els seus nutrients per dissolució, com succeeix a bullir on diverses de les seves vitamines i minerals passarien a l’aigua. La seva forma de cocció ideal és al donin-te, prenent-senceres, evitant processar com quan es fan cremes o puré per no augmentar l’índex glucèmic.

El més important en totes les dietes, independentment de la verdura i el saludable que sigui, és controlar la quantitat que es menja. La mesura és fonamental si la finalitat és aprimar-se. La referència del centre d’un plat pla serà suficient, variant el seu consum, per fer una alimentació completa i equilibrada.