Alimentació
MontbuicomerçMontbuicomerçMontbuicomerç

Ofertes del Sector

Tauler d'anuncis

ContacteTots els establiments

Els millors aliments contra el fred

alimentacio_hivernr_2019

Una dieta saludable proporciona una adequada distribució de nutrients.

Et presentem els millors  aliments contra el fred. Una dieta saludable i un adequat balanç energètic és clau per suportar l’hivern. I és que, el cos humà requereix d’un bon suport nutricional per mantenir un adequat sistema energètic durant l’època de fred.

Sobre això, la Secretaria de Salut (Ssa) refereix que durant la temporada de fred es disposa d’aliments amb major contingut de calories que permeten acumular energia per mantenir la calor en el cos.

Amb fred mengem més? Referent a això,  una persona ha de consumir entre un 5% i un 10% més de calories de les habituals durant la temporada de fred. Una dieta saludable proporciona una adequada distribució de nutrients en la qual almenys el 50% de la ingesta ha de ser de carbohidrats de qualitat i 30% de greixos saludables.

Els moviments constants de les extremitats són formes de regular la producció de calor; són mecanismes fisiològics normals que serveixen per mantenir la calor corporal.

Els  aliments contra el fred més recomanats, són:

Fruites. Principalment cítrics com la taronja, llima, llimona, mandarina…

Cereals integrals. Arròs, pa o truites elaborats amb grans sencers.

Olis. Pots triar entre oli d’oliva,  gira-sol…

Carns. Tria entre talls magres de pollastre o carn vermella.

Tubercles. Les patates són bona font de carbohidrats, fibra i energia.

Es recomana incloure en els teus menjars d’hivern, aliments com l’alvocat, llegums i ou.

Finalment, es recomana també el consum de verdures com la ceba i l’all que compten amb propietats antisèptiques, és a dir, eliminen microorganismes dolents i tenen propietats mucolítiques (afavoreixen l’expulsió de moc), a més prevenen o ajuden en la recuperació d’infeccions respiratòries .