Reparacions
MontbuicomerçMontbuicomerçMontbuicomerçMontbuicomerç

Ofertes del Sector

Tauler d'anuncis

ContacteTots els establiments

Com afecta la calor al teu vehicle

reparacions_estiu_2018

A nivell estètic el fort impacte del sol a la carrosseria, plàstics i interior del teu cotxe poden fer veritables estralls: no només la brillantor de la pintura es veurà ressentida amb major celeritat, sinó que tant el color com l’aparença de les peces fabricades amb l’or líquid com a matèria primera es podrien veure malmeses abans d’hora. I no parlem exclusivament del seu aspecte: les propietats dels materials que les componen poden afeblir-les en trossos de joguina que es deformaran o trencaran a les primeres de canvi. La solució? Procura deixar el teu vehicle aparcat sempre a l’ombra i, si pots, dins d’un garatge subterrani que el protegeixi de l’alçament del mercuri dels termòmetres. Nou de cada 10 planxistes recomanen el contrari. Endevina la raó …

Et preocupa com afecta la calor al teu cotxe així que a la seva imatge? Doncs això no és res: les elevades temperatures també tenen un impacte important en certs elements de la seva mecànica que hauries de revisar com els maneguins, la bateria -que tindrà un pitjor rendiment- i fins i tot el sistema de refrigeració. Com ja t’hauràs imaginat, has prestar especial atenció a aquest últim per evitar un rampell del motor un cop t’hagis posat en moviment: la recerca possibles fuites a tot el circuit, comprova que els electroventiladors salten quan deuen i que la temperatura que marca el rellotge del quadre és la real perquè no vagis per aquí creient que tot està bé mentre la teva bloc s’està fonent.

I ara … els pneumàtics: les elevades cotes que poden assolir les temperatures es veuen multiplicades en parlar de l’asfalt, la qual cosa el converteix en una mena de marea de lava disposada a devorar les teves compostos. Poc pots fer al respecte llevat fer-te a la idea que el seu desgast serà més gran, tot i que realitzar una conducció suau ajudarà que no els destrossis abans que hagi arribat juliol. Recorda que a Espanya la profunditat mínima de la banda de rodament és de 1,6 mil·límetres, encara que mai hauries de deixar que arribin a aquest límit per la teva seguretat i la de la resta d’usuaris de la via.

Ah, sí! Mai oblidis fer-li un ull als eixugaparabrises del teu cotxe: una tempesta d’estiu podria deixar el teu vidre mig mort a l’arrossegues partícules contingudes en l’aire acumulades des de fa molt de temps … amb la conseqüent pluja de fang. Revisa que tant les escombretes com el tanc de líquid es troben en bones condicions. Mai està de més.

Ja hem esmentat que el sol pot fer un autèntic destrossa amb els vehicles aparcats sense cap protecció davant els seus efectes … que també t’acabaran afectant a tu: segons un estudi dut a terme per ScienceDaily, la temperatura que aconsegueix un cotxe aparcat a uns 40 graus és de 70 al cap de només una hora, podent els seus seients fregar els 50 en funció del seu material i la qualitat de l’aïllament que tingui l’habitacle. Creus que deixar-ho a l’ombra ho soluciona? No. Sembla que els efectes són semblants al cap de dues hores, la qual cosa et dóna una mica més de marge però no et salva del mal tràngol. El nostre consell? Procura aparcar en un bon lloc i condicionar ben abans d’emprendre la marxa activant l’aire condicionat per baixar la temperatura i fent circular l’aire contingut dins baixant les finestres.

Tens aire condicionat? Llavors una bona part de la batalla la tens guanyada … llevat que aquest presenti algun problema inesperat. Comprova el seu adequat funcionament i substitueix el filtre de l’habitacle si al connectar la ventilació notes una olor desagradable o un flux menys d’aire de l’habitual. T’han recomanat al taller una recàrrega perquè el seu rendiment sigui òptim? No és una mala idea sempre que revisis quin és el motiu que hi hagi hagut una fuita del gas que s’encarrega de refredar el sistema: aquest és estanc i, en condicions normals, no hauria de necessitar ser carregat llevat que hi hagi algun problema.