Temps Lliure
MontbuicomerçMontbuicomerçMontbuicomerçMontbuicomerç

Ofertes del Sector

Tauler d'anuncis

ContacteTots els establiments

Caminar a la cinquantena

temps lliure_primavera_2018

Si has arribat a la cinquantena, posa’t a caminar!

Sobre si està a temps o no per aixecar-se del sofà i posar-se a fer exercici, la resposta és: depèn de la seva edat. El moment en què encara som a temps de revertir els possibles danys coronaris després d’una vida sedentària és al voltant de la cinquantena. Per ser més concrets, si s’ha passat la vida sense moure un múscul i encara està entre els 45 i els 64 anys, respiri tranquil: està a temps de canviar la seva salut.

Més clar no ho pot deixar aquest un estudi de la Clínica Mayo amb 6.106 voluntaris nascuts al voltant de la dècada dels 70. Després de tenir-los quatre anys realitzant una activitat física moderada, els sotmetien a una prova d’esforç a veure què tal responia la seva cor. I van concloure que, creuat el Rubicó dels 40, un nivell mitjà d’activitat, redueix en un 40% el risc d’acabar sota terra per qualsevol tipus de causa natural no genètica.

Mai és massa tard

Llavors, els qui no es van posar les piles ni de joves ni en la maduresa, són cas perdut en la vellesa? Tampoc és això. L’esport és benvingut a qualsevol edat.

En aquesta ocasió, els investigadors van prendre com a mostra a 139.000 americans amb una edat mitjana de 71 anys. Tretze calendaris més tard van revisar si sortien a passejar diàriament i quant de temps empraven en aquests periples. Va resultar que la taxa de mortalitat dels que es quedaven a casa o tot just donaven garbeos de jubilat era un 26% més gran que la dels que caminaven, encara que fossin menys de dues hores a la setmana.

Hi ha més: un altre estudi presentat fa uns dies al Col·legi Americà de Cardiologia adverteix de caminar 40 minuts al dia, dos o tres vegades per setmana, redueix fins a un 38% el risc d’accident cardíac en dones postmenopàusiques. El rellevant de l’estudi és que la mostra la integraven dones de totes les morfologies. “Els resultats ens han demostrat que fins i tot les dones amb sobrepès o obeses poden reduir el seu risc d’infart sortint a caminar amb assiduïtat”, afirmava el doctor Somwail Rasla, cardiòleg a l’Hospital de Sant Vincent.


No ha de posar-se a córrer, val amb caminar

En aquesta línia es mou la campanya de la Societat Espanyola de Medicina de Família i Comunitària (semFYC) en el seu afany d’aconseguir que tothom camini 10.000 passos al dia. “No es tracta de posar-se el xandall i llançar-se a córrer com bojos, sinó de passejar a un ritme que ens permeti notar un augment de la freqüència cardíaca, però amb el qual puguem conversar amb algú. I durant el temps suficient per produir efectes notables en l’organisme “, apunta Francisco Camarelles, del Grup d’Educació Sanitària i Promoció de la Salut.

“A més, els majors de 65 haurien de realitzar activitats d’enfortiment muscular i per millorar l’equilibri almenys tres dies a la setmana. Sobretot, si comencen a notar una minva en la seva mobilitat”.

I si encara no està convençut, pensi que en millorar la seva salut cardiovascular, també millora la seva memòria, afirma el cardiòleg Valentí Fuster: “Hem comprovat una correlació entre l’infart i la demència senil. La lectura en positiu és que mantenir una actitud cardiosaludable a mida que s’envelleix contribueix a preservar la salut cerebral “.